Οικονομικά για την Επιτυχία

banner musedtech

Το πρόγραμμα «Οικονομικά για την επιτυχία» εφαρμόζεται στη Γ’ Γυμνασίου και δίνει την ευκαιρία σε 15 σχολεία και περίπου σε 500 μαθητές να λάβουν μέρος και να αποκομίσουν γνώσεις και εμπειρίες.

Στόχος του προγράμματος

Στόχος τους προγράμματος είναι να παράσχει πρακτικές πληροφορίες σχετικά με την προσωπική χρηματοδότηση, καθώς και τη σημασία του προσδιορισμού των στόχων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας με βάση τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και τις αξίες του/της μαθητή/τριας. Ο/η μαθητής/τρια θα εισαχθεί στην έννοια του οικονομικού εγγραμματισμού μέσα από τα βασικά θέματα των επιλογών και αυτογνωσίας, του προϋπολογισμού, της χρήσης πιστωτικών μονάδων και του οικονομικού κινδύνου/ρίσκου. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να διερευνήσουν τις δεξιότητές τους, τα ενδιαφέροντά τους, τις αξίες τους για τον κόσμο της εργασίας για να μπορούν να πάρουν σωστές αποφάσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό τους μέλλον, τη σταδιοδρομία τους και τη ζωή τους γενικότερα.

Εφαρμογή Προγράμματος

Tο πρόγραμμα «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ» περιλαμβάνει έξι ενότητες διάρκειας 45 λεπτών η καθεμιά και η εφαρμογή του θα γίνει σε μία μονοήμερη συνάντηση. Οι ενότητες παρουσιάζονται στην τάξη από έναν/μία εθελοντή/τρια–στέλεχος επιχείρησης με την υποστήριξη του/της εκπαιδευτικού. Οι ενότητες του προγράμματος παρουσιάζονται συνοπτικά πιο κάτω:

Ενότητα 1 - Καθρέφτη, Καθρεφτάκι

Οι μαθητές/τριες κάνουν επιλογές για να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της αυτογνωσίας - της επίγνωσης των ικανοτήτων τους, των ενδιαφερόντων τους και των αξιών — καθώς αναλογίζονται την εκπαίδευση, την καριέρα τους και άλλες επιλογές στη ζωή τους.

Ενότητα 2 - Φτάσε στην Επιτυχία

Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν πώς να θέτουν στόχους για το μέλλον τους όσον αφορά τα οικονομικά τους. Παίζουν το παιχνίδι Φτάσε στην Επιτυχία για δουν τη διασύνδεση μεταξύ της προσωπικής οικονομικής διαχείρισης, της εκπαίδευσης και της σταδιοδρομίας.

Ενότητα 3 - Διατηρώντας τα Υπόλοιπα

Οι μαθητές/τριες λαμβάνουν Κάρτες Εργασίας και παρατηρούν πώς οι διαφορετικές εργασίες παρέχουν διαφορετικούς μηνιαίους μισθούς. Βασισμένοι σε αυτούς τους μηνιαίους μισθούς, οι μαθητές/τριες αξιολογούν το κόστος ευκαιρίας όταν παίρνουν αποφάσεις για τον προϋπολογισμό τους.

Ενότητα 4 - Ο Έξυπνος Καταναλωτής

Οι μαθητές/τριες θα εξετάσουν πώς οι καταναλωτές πληρώνουν για αγαθά και υπηρεσίες. Συζητούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της χρήσης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Ενότητα 5 - Διατηρώντας την Πιστοληπτική Ικανότητα

Οι μαθητές/τριες/τριες εξετάζουν πώς καθορίζεται η πιστοληπτική ικανότητα και μαθαίνουν για τις συνέπειες μιας θετικής και αρνητικής πιστωτικής έκθεσης.

Ενότητα 6 - Ποιος είναι ο Κίνδυνος

Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν ότι η ζωή εμπεριέχει κινδύνους και ότι η ασφάλιση και προσωπική ευθύνη βοηθούν στο να μειωθούν οι οικονομικές συνέπειες πιθανής απώλειας ή τραυματισμού.

Ο/η μέντορας-εθελοντής/τρια έχει την ευθύνη της παρουσίασης και τον συντονισμό του προγράμματος. Ο/η εκπαιδευτικός παραμένει στην τάξη καθόλη τη διάρκεια των παρουσιάσεων και φροντίζει για την ομαλή εφαρμογή του προγράμματος, διευκολύνοντας τη ροή της συζήτησης και λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ εθελοντή/τριας και μαθητών/τριών.

O οργανισμός Junior Achievement Κύπρου προμηθεύει, δωρεάν, τα σχολεία με όλο το υλικό που χρειάζονται, για την εφαρμογή του προγράμματος (φύλλα εργασίας για κάθε συνάντηση, αξιολογήσεις, οδηγό προγράμματος, πιστοποιητικό συμμετοχής),

Δικαίωμα Συμμετοχής

Δυνατότητα συμμετοχής έχουν όλα τα Γυμνάσια (και όσα συμμετείχαν στο πρόγραμμα σε προηγούμενες χρονιές). Η επιλογή των σχολείων γίνεται με βάση τη σειρά προτεραιότητας υποβολής της αίτησης, αλλά και με βάση τη διαθεσιμότητα των εθελοντών/τριών-μεντόρων ανά επαρχία. Κάθε Γυμνάσιο μπορεί να λάβει μέρος στο πρόγραμμα με ένα ή περισσότερα τμήματα Γ' Γυμνασίου.