Επιχείρηση της χρονιάς 2024 - 2025
Εμπορική Έκθεση
Στη δωδέκατη εμπορική έκθεση, 68 μαθητικές επιχειρήσεις προχώρησαν μέχρι το τελικό στάδιο και συμμετείχαν στην Εμπορική Έκθεση, παρουσιάζοντας τις επιχειρηματικές τους ιδέες στο κοινό.Συγκεκριμένα, συμμετείχαν 470 μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 15-18 ετών, από 37 σχολεία σε όλη την Κύπρο, όπου παρουσίασαν τις ιδέες τους και είχαν την ευκαιρία να πουλήσουν τα καινοτόμα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο κοινό.
Στην έκθεση απονεμήθηκε βραβείο «Kαλύτερου Eμπορικού Περιπτέρου» στην ομάδα με την πιο δημιουργική παρουσία την κάθε μέρα. Το βραβείο απονεμήθηκε την πρώτη μέρα στην ομάδα Τραχανάκια από το Λύκειο Λινόπετρας και τη δεύτερη μέρα στην ομάδα playEDU από την Προπαρασκευαστική Μαθητεία Λάρνακας.
Επίσης, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Αποφοίτων του Οργανισμού JA Alumni Cyprus, απονεμήθηκε ακόμη ένα βραβείο για το Ομαδικό Πνεύμα. Τα μέλη του συνδέσμου επισκέφθηκαν τα περίπτερα των διαγωνιζόμενων και μετά από αξιολόγηση ανέδειξαν την ομάδα MindEaze από το PascalEnglish School Λάρνακας.
Φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση της Εμπορικής Έκθεσης
Τελικός Διαγωνισμός
Εκτός από τον κύριο τίτλο «Επιχείρηση της Χρονιάς 2025» και τα βραβεία δεύτερης και τρίτης θέσης, οι μαθητικές εταιρίες έλαβαν και άλλα ειδικά βραβεία για τα επιτεύγματά τους σε βασικούς τομείς επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.Ο τίτλος της «Μαθητικής Επιχείρησης της Χρονιάς 2025» απονεμήθηκε στην ομάδα Peellastic από το Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λάρνακας. Οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν μια καινοτόμα λύση που μετατρέπει τις φλούδες πατάτας σε φιλική προς το περιβάλλον βιοπλαστική ύλη. Το προϊόν προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική στα συμβατικά πλαστικά και προωθεί την κυκλική οικονομία, αξιοποιώντας τα απόβλητα των τροφών.
Η δεύτερη θέση απονεμήθηκε στην ομάδα Τραχανάκια από το Λύκειο Λινόπετρας. Η ομάδα δημιούργησε ένα υγιεινό, πρακτικό και καινοτόμο σνακ βασισμένο στον τραχανά, ένα κυπριακό παραδοσιακό προϊόν που αναγνωρίζεται ως κυπριακή άυλη πολιτιστική κληρονομιά.
Την τρίτη θέση κατέκτησε η ομάδα Next Step από την Αγγλική Σχολή. Μια ιστοσελίδα για εφήβους και νεαρούς ενήλικες που βρίσκονται μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις για τις σπουδές και την καριέρα τους. Η πλατφόρμα NextStep προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για διάφορα επαγγέλματα, με έμφαση στον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης και την εκπροσώπηση των γυναικών στους τομείς STEAM.
Ειδικά Βραβεία
- Καλύτερο Περίπτερο Εμπορικής Έκθεσης 1 (PwC): Τραχανάκια (Λύκειο Λινόπετρας)
- Καλύτερο Περίπτερο Εμπορικής Έκθεσης 2 (PwC): playEDU (Προπαρασκευαστική Μαθητεία Λάρνακας)
- Βραβείο Ομαδικού Πνεύματος: MindEaze (Αγγλική Σχολή Pascal Λάρνακας)
- Καλύτερο Λογότυπο: Heroring (Παγκύπριο Γυμνάσιο)
- Βραβείο Βιωσιμότητας: Zerocrumbs (Λύκειο Λατσιών)
- Καλύτερη Ψηφιακή Επικοινωνία και Εμπορική Ταυτότητα (Metlife): Airthrow (Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Δασούπολης)
- Καλύτερη Παρουσίαση (Pitch): Zerocrumbs (Λύκειο Λατσιών)
- Καλύτερη Ετήσια Έκθεση: Bookle (Foley’s School)
- Καλύτερο Προωθητικό Βίντεο: Aurae (Pascal English School Λεμεσού)
- Πιο Καινοτόμο Προϊόν/Υπηρεσία (PwC): Mediq (Αμερικανική Ακαδημία Λευκωσίας)
- Βραβείο Ηγεσίας: Παναγιώτης Παπαλουκάς (Heroring, Παγκύπριο Γυμνάσιο)
Φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση του Τελικού Διαγωνισμού
Βασικά συμπεράσματα
Συνολική Ικανοποίηση:- 85% των μαθητών/τριών θα σύστηναν το πρόγραμμα σε φίλους/ες τους.
- Οι συμμετέχοντες περιέγραψαν την εμπειρία με λέξεις όπως: «μοναδική», «μαγική», «καινοτόμα», «υπέροχη», υποδηλώνοντας έντονη θετική επίδραση.
Οι περισσότεροι/ες μαθητές/ες δήλωσαν ότι:
- Απέκτησαν γνώσεις για τους επιχειρηματικούς κινδύνους και τη διαχείρισή τους.
- Κατανόησαν πώς λειτουργεί η οικονομία και πώς να δημιουργούν ένα επιχειρηματικό σχέδιο.
- Έμαθαν βασικές αρχές οικονομικής διαχείρισης και διαχείρισης έργου (project management).
Το πρόγραμμα ενίσχυσε σημαντικά:
- Την ικανότητα συνεργασίας (94%)
- Την επικοινωνία (94%)
- Τη δημιουργικότητα, επιμονή, διαχείριση χρόνου και εργασία υπό πίεση (πάνω από 75%).
Ιδιαίτερη ενίσχυση σημειώθηκε στα εξής:
- Αυτοπεποίθηση και επαγγελματική αποφασιστικότητα (81%+)
- Ανάπτυξη της αυτογνωσίας και ανοιχτότητας σκέψης (74%)
- Καλύτερη αντιμετώπιση προσωπικών και κοινωνικών προκλήσεων (86%)
- 84% των μαθητών δήλωσαν μεγαλύτερη πιθανότητα να δημιουργήσουν επιχείρηση.
- 77% πιστεύουν ότι οι πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης βελτιώθηκαν.
- Το πρόγραμμα ενίσχυσε: την ανάληψη ρίσκου, την αναγνώριση ευκαιριών, τις ηγετικές ικανότητες
- η συμμετοχή κοριτσιών σε 65% των συμμετεχόντων
- η γυναικεία εκπροσώπηση σε 68% των ομάδων στον τελικό διαγωνισμό
- ο τίτλος CEO στο 80% των φιναλίστ υποστηρίχθηκε από μαθήτρια.
«Αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι, το πρόγραμμα λειτουργεί ως μοχλός ενίσχυσης της ισότητας των φύλων και ως μέσο άρσης του «γυάλινου ταβανιού», καλλιεργώντας ηγετικές φιλοδοξίες και επιχειρηματικό δυναμικό στα κορίτσια της νέας γενιάς».